donderdag 29 december 2011

Week 6 - Koppen: Music For Life: We do give a shit

De laatste jaren zijn kerstsfeer en Music For Life bijna synoniem geworden. Jaarlijks brengt Studio Brussel samen met zijn enthousiaste presentators en het Vlaamse Rode Kruis een stille ramp onder de aandacht. Dit jaar kozen zij voor het thema diarree. Diarree blijkt een groot probleem te zijn in onze hedendaagse wereld. Aangezien ik me nog helemaal in de kerst- en Music For Life-sfeer voel ga ik me voor de zesde opdracht verdiepen in het thema van 2011: diarree. Hiervoor kijk ik naar de reportage van Koppen over diarree, die werd uitgezonden op 15 december.

Ik wil het volgende te weten komen:
- Hoeveel kinderen sterven er jaarlijks aan diarree?
- Wat zijn de oorzaken van diarree?
- Hoe kan diarree voorkomen worden?
- Wat zijn de gevolgen van diarree voor kinderen?
- Hoe probeert het Rode Kruis dit probleem op te lossen?
- In welke landen is diarree een groot probleem?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten