zondag 1 januari 2012

Week 8 - Conclusie

Oef! We zijn aangekomen aan week 8 en het is me net gelukt om de deadline te halen. Het nieuwe jaar is dus toch goed begonnen! :) Ook al heeft het me op het einde van deze semester veel moeite gekost, ik heb altijd met plezier aan deze blog gewerkt. Cultuur ligt me en om het didactisch te zeggen sluit leren via cultuur aan bij mijn leefwereld! Aangezien dit de laatste post is in opdracht van module PAV3 zou ik willen afsluiten met een vaarwel, of misschien zelfs tot ziens want er staan in mijn boekenkast nog enkele interessante boeken te wachten voor het vak PAV!



Om terug te blikken op "Moeder, kom thuis" kan ik concluderen dat ik het een zeer aangrijpende roman vond. Vooral de beeldtaal sprak me aan. Het mooiste voorbeeld is hoe de depressie van de vader van Thomas wordt afgebeeld. Door dit fragmentje kan je in de inleiding van het verhaal al afleiden van hij niet kan omgaan met zijn verdriet en steeds verder in zijn depressie sukkelt. Inhoudelijk leer je niet zo veel van dit verhaal indien je niets opzoekt, maar het is een mooie illustratie van het rouwproces en depressie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten